LogoGK1

NOWY NUMER

PRENUMERATA

ARCHIWALIA

KONTAKT

INFO

bangk

NOWY NUMER | PRENUMERATA | ARCHIWALIA | KONTAKT | INFO
Copyright © 2006-2008 Wydawnictwo Computer Graphics Studio. Wszelkie prawa zastrzeżone.

NOWY NUMER | PRENUMERATA |
FreeCounter
NA PŁYCIE CD

W tym numerze na naszym krążku CD znajduje się wystarczającą porcja komputerowej rozrywki, która powinna przypaść do gustu niejednemu rasowemu graczowi

IF-22 PERSIAN GULF

Realistyczny symulator myśliwca F-22 zapewni wam rozrywkę na
wiele długich godzin

 

full1PEŁNA WERSJA Lockheed F-22 to maszyna klasy ATF (Advanced Tactical Fighter), czyli zaawansowany myśliwiec taktyczny, przystosowany do wypełniania wielozadaniowych misji. Ten samolot piątej generacji, znajdujący się na wyposażeniu U.S. Air Force, ma ogromne możliwości, ale najpierw trzeba nauczyć się nim sterować.

Na wstępie warto powiedzieć, że iF-22 Persian Gulf to tytuł rozbudowany i skomplikowany. Zanim zaczniecie na poważnie grać, będziecie musieli poświęcić kilkanaście godzin na naukę i opanowanie sterowania. Tak więc jeśli szukacie arcadowego symulatora, w którym zwyciężycie już po pierwszym odpaleniu gry, to nie ten adres. Natomiast wszystkich, których nie przeraża taka perspektywa, i co więcej lubią taką rozrywkę, czeka mnóstwo doskonałej zabawy. Ponieważ jest to tak rozbudowana gra, nie damy rady napisać o niej zbyt wiele na jednej stronie. Po szczegółowe informacje odsyłamy do dołączonej doń instrukcji (w pliku pdf), liczącej 30 stron i dokładnie omawiającej wszystkie zagadnienia związane z wirtualną eksploatacją myśliwca F-22. A wierzcie nam, jest tego naprawdę mnóstwo! Po odpaleniu gry znajdziecie się w menu głównym. Skrócony opis trybów umieściliśmy na końcu tekstu. Cały zajmuje aż osiem stron instrukcji! Na przykład samych rodzajów misji mamy do wyboru aż 11 rodzajów. Dlatego początkujący gracze muszą nastawić się na naprawdę sporo czytania. Bardziej obyci z realistycznymi symulatorami lotniczymi mogą odpalić tryb Fly Instant Action, który pozwala staczać powietrzne pojedynki bez żadnych „zbędnych formalności” typu start i osiągnięcie celu. Nie będziemy pisać o takich oczywistościach jak fakt, że posiadanie joysticka znacząco ułatwi i uatrakcyjni zabawę. Zamiast tego udzielimy informacji, jak z gry... wyjść, bo to wcale nie takie proste. Znajdując się w menu głównym, trzeba kliknąć przycisk ON/OFF w prawym dolnym rogu. Natomiast w trakcie gry nie zdziwcie się, gdy klawisz Esc nie zadziała i nie przywoła żadnego menu. Takiej opcji po prostu nie ma. Aby przerwać rozgrywkę i zakończyć misję, należy wcisnąć Ctrl + Q. Życzymy wszystkim cierpliwości oraz spokoju w opanowywaniu arkanów sterowania myśliwcem F-22.

 

TYP GRY: Symulator

WERSJA: Angielska

WYMAGANIA: PII 166 MHz, 64 MB RAM, karta graficzna 16 MB, Win 98/ME/2000/XP

INFO: http://iqp.pl/index.php?id=1291

 

MOTO X MANIAC

Przed wami emocjonujące wyścigi motocrossowe. Odpalcie grę i zafundujcie sobie niezapomnianą przejażdżkę!

 

full2PEŁNA WERSJA Choć motocross nie jest w Polsce tak popularny jak wyścigi żużlowe, stopniowo powiększa się liczba fanów tego widowiskowego sportu. Zawody motocrossowe rozgrywane są na zamkniętych torach off-road’owych, złożonych ze skoczni, winkli i tak zwanych „tarek”. Już samo oglądanie takich wyścigów to wielka przyjemność. Pomyślcie, o ile większa musi być frajda z pokierowania takim specjalnym motorem. Moto X Maniac pozwoli to sprawdzić.

Gra oferuje trzy tryby zabawy. Quick Race to pojedynczy wyścig. Pozwala zapoznać się z trasami i poćwiczyć umiejętność prowadzenia motocrossowego motocyklu. Słowem stanowi idealne wprowadzenie w grę. Na początku rozgrywki dostępne są tylko dwie z kilku tras – resztę odblokujecie startując w Turniejach. W Quick Race da się wybrać liczby okrążeń do przejechania oraz przeciwników. Jeśli nie chcecie się z nikim ścigać, możecie jeździć po torze samotnie. Time Trial to próba czasowa. Tutaj liczy się uzyskanie jak najlepszego czasu pojedynczego okrążenia, a także całego wyścigu. Wyniki zostaną zapamiętane i będzie je można zobaczyć w głównym menu, w zakładce Records. Ostatni tryb – Tournament – to turniej, w którym walczymy o puchar. Na początku możliwa jest tylko walka w amatorskiej klasie, ale zwycięstwo odblokuje trudniejszy turniej. Zawody wygrywa ten, kto po ostatnim wyścigu ma najwięcej punktów. Za zajęcie pierwszego miejsca dostajemy ich pięć, za drugie trzy, za trzecie dwa, a za ostatnie tylko jeden punkt. Pora przejść do samych wyścigów. Zapewne szybko odkryjecie, jak ważny okazuje się dobry start. Jeśli nauczycie się przyciskać klawisz gazu w odpowiednim momencie, tuż przed końcem odliczania, ruszycie zdecydowanie szybciej niż przeciwnicy. Z kolei, gdy zrobicie to za wcześnie lub za późno, wyruszycie na trasę na samym końcu. Dlatego warto potrenować ową umiejętność w trybie Quick Race. W trakcie jazdy możecie teoretycznie przepychać się z przeciwnikami, bo nie grozi to upadkiem. Jednak doświadczenie pokazuje, że taka metoda wyprzedzania rywali jest mało skuteczna i traci się przy tym sporo czasu. A kiedy przypadkiem spadniecie z toru, szybko wciśnijcie spację, aby wrócić nań z powrotem. Powodzenia!

 

TYP GRY: Wyścigi

WERSJA: Angielska

WYMAGANIA: PIII 800 MHz, 128MB RAM, karta graficzna 32 MB, Win 98/ME/2000/XP

INFO: http://iqp.pl/index.php?id=1253

 

DDD POOL

Przed wami możliwość spróbowania swych sił w wirtualnym i trójwymiarowym wydaniu bardzo popularnego sportu

 

share1MINI GRA Niniejsza wersja oferuje kilka różnych trybów gry w bilard. Podczas treningu po każdym uderzeniu ustawiamy białą bilę w dowolnym miejscu na stole. Po zdobyciu niezbędnej wprawy można rozegrać ze znajomą osobą lub z komputerem (trzy poziomy trudności do wyboru) partyjkę klasycznego bilarda lub zabawić się w tak zwaną dziewiątkę. W tej drugiej grze kolejno wbijamy bile do uz, zaczynając od najmniejszej, a zwycięzcą zostaje ten, kto wbije dziewiątkę. Ostatnie dwa tryby Challenge pozwalają sprawdzić, w jak krótkim czasie oczyścicie stół z 16-tu lub 9-ciu bil. A gdy godzina przygody z DDD Pool dobiegnie końca, wybierzcie się do prawdziwego klubu bilardowego.

 

TYP GRY: Zręcznościowa

WYMAGANIA: PII 300 MHz, 32 MB RAM, karta graficzna 16 MB,
Windows 2000/XP/Vista

 

HEAVY WEAPON

Świetna retro strzelanka stylizowana na gierki sprzed dwóch dekad

 

share2MINI GRA W trakcie gry Heavy Weapon wskakujemy do czołgu, uzbrojonego w bomby atomowe, i ruszamy walczyć z komunizmem, zalewającym świat. W Mission atakujemy kolejne komunistyczne kraje, zaś w Survivalu mamy tylko jedno życie i musimy jak najdłużej przetrwać na planszy. Aby zagrać w ten drugi tryb, trzeba przejść minimum trzy misje w pierwszym. A tam, oprócz zwykłych przeciwników, są także bossowie – najlepiej pokonać ich za pomocą bomb atomowych. Bacznie zwracajcie również uwagę na białe helikoptery transportowe, zrzucające broń (nie strzelamy do nich), a po ukończeniu każdej planszy ulepszajcie swój pojazd. Na zabawę macie 60 minut.

 

TYP GRY: Zręcznościowa

WYMAGANIA: PII 300 MHz, 64 MB RAM, karta graficzna 16 MB, Windows 98/ME/2000/XP/Vista

 

HIDDEN EXPEDITION TITANIC

Udało ci się dotrzeć do zatopionego „Titanica”, ale nie masz zbyt wiele czasu, bo powietrze w butli tlenowej szybko się kończy

 

share3MINI GRA Nim on upłynie, musisz w dwóch lokacjach statku odnaleźć wszystkie przedmioty ze spisu po lewej stronie ekranu. Jeśli nie widzisz jakiejś rzeczy, skorzystaj z podpowiedzi. Tylko czyń to rozważnie, gdyż kosztuje ona cenne minuty. Hidden Expedition Titanic wymaga nie tylko dużej spostrzegawczości, ale również dobrej znajomości języka angielskiego. Nie wiedząc, jakich przedmiotów szukać, zaczniecie klikać na wszystko dookoła, a to spowoduje utratę powietrza w ekspresowym tempie. Po ukończeniu pierwszego etapu, odblokujecie następną parę lokacji. Przypominamy, że w dowolnej chwili możecie zmienić pomieszczenie, klikając na przycisk o nazwie Blueprint. Zatopionego „Titanica” przeszukujecie przez godzinę.

 

TYP GRY: Zręcznościowa

WYMAGANIA: PII 300 MHz, 64 MB RAM, karta graficzna 16 MB, Windows 98/ME/2000/XP/Vista

 

IRON SPACE 3

W tej grze liczy się przede wszystkim dobry refleks

 

share4MINI GRA Przed wami kosmiczny shooter, oferujący prostą i nieskomplikowaną zabawę, polegającą na rozwalaniu setek przeciwników. A ponieważ przetrzebienie wrogów zapełniających cały ekran to rzecz ciężka i wymagająca ciągłego klikania, twórcy przygotowali szereg ułatwień w postaci dodatkowych śmiercionośnych zabawek, ekstra pancerzy oraz zwiększenia mocy już posiadanych broni. Ta niezbyt skomplikowana rozrywka potrafi nieźle wciągnąć, a na przejście kilku plansz nie ma limitu czasowego.

 

TYP GRY: Logiczno-zręcznościowa

WYMAGANIA: PIII 500 MHz, 128 MB RAM, karta graficzna 32 MB, Windows 98/ME/2000/XP/Vista

 

THE RISE OF ATLANTIS

Zaczynamy w Babilonie, potem udajemy się do Fenicji, Troi, Grecji, Rzymu, Kartaginy, by skończyć w Egipcie

 

share5MINI GRA Każda z tych antycznych kultur posiada potężny artefakt, który pomoże odnaleźć Atlantydę. W każdym miejscu do przejścia czeka kilkanaście leveli. Waszym celem jest uwolnienie znajdujących się na planszy fragmentów artefaktu. Osiągniecie to, zrzucając je na sam dół. Jak to zrobić? Łącząc w linie co najmniej trzy takie same przedmioty, doprowadzimy do ich zniknięcia. Na odzyskanie elementów macie ograniczony czas, wyświetlany u dołu ekranu. W wersję shareware gracie przez 30 minut.

 

TYP GRY: Logiczno-zręcznościowa

WYMAGANIA: PIII 500 MHz, 128 MB RAM, karta graficzna 32 MB, Windows 98/ME/2000/XP/Vista

item14a item16a item15a item13a item10a